Helena-Reet: Njuter av revyteaterns Starlight Cabaret kabarékväll “Creme de la Creme” i Viru Hotellets varieté + STORT FOTOGALLERI & VIDEO!

NordenBladet – Förra helgen var Allan och jag värdar när min äldre syster och hennes man Raido var hos oss. De reste till Rhodos i måndags och vi tänkte att vi skulle vara tillsammans en längre tid dessförinnan. Med anledning av Viru Hotellets 50-årsdag ordnades en lyxig festsäsongstillställning på restaurang Merineitsi och vi fyra var där på lördagskvällen. Där gav revyteatern Starlight Cabaret en glamorös varieté “Creme de la Creme”.

Vi köpte biljetterna i sista minuten från Piletilevi (79,90). Jag smittades av en större “kulturell entusiasm” och skaffade biljetter till flera olika tillfällen. Förutom kabarén tog jag också biljetter till F. Lehárs operett Greven av Luxemburg samt till föreställningen ”Gråt eller Skratta!” av Henrik Normann och Brigitte Susanne Hunt. På Viru Hotel hade vi ett bord för fyra personer alldeles intill scenen. Manusförfattaren-regissören-producenten Kristjan Kurm hade satt ihop en femdelad supershow, mellan vilken Viru Restaurangs chefskock Margus Tammpere serverade en trerätters festlig gourmetmeny (biljetten inkluderade en à la carte-middag utöver föreställningen). Utöver det köptes dryckerna naturligtvis på plats (till exempel 12 cl glas vin 7 EUR, 75 cl flaska 39 EUR, 33 cl öl 7 EUR). På biljetten ingick också en entrébiljett till Cafe Amigo-diskoteket under Viru Hotel, dit vi gick en stund efteråt. Senaste gången jag besökte ett diskotek var troligen för ca 20 år sedan. Hahaha … Vi tog två hot-shots där och sedan taxi hem (förresten, vi kom med Bolt, men vi körde tillbaka med Yandex skapat av ryssarna). Vi har de senaste gånger provat många olika applikationer, service och lösningar. Fun!

Mitt menyval:
Förrätt trevligt krämig Marseille soppa med havets läckerheter (gös / lax / jätteräkor / venusmussla / blåmusslor / bläckfisk / gnocchi / tomatconfit / vit sparris / saffransmayo / dillemulsion), till huvudrätt röding (filé / risotto “Pizza Margherita” / motors- och ärtpuré / svamp / krispig quinoa / yuzu och vit chokladsås) och dessertvalet hade redan gjorts för alla. Det var Gianduja cremeux med smultron och karamelliserade nötter. Hela menyn var mycket bra. Till dryck tog vi kolsyrat vatten och Cava. Sommelierna hade ett rekommenderat vin- och ölval på listan, men vi föredrar mousserande vin. Tyvärr var alla tre flaskorna vi beställde till bordet dåligt kylda och ganska varma – det störde lite den annars perfekta kulinariska smakupplevelsen.

Men kolla nu alla den underbara festens händelser med egna ögon!

Läs också mina tidigare blogginlägg (alla inlägg kan läsas på fyra språk – estniska, finska, svenska och engelska!) 🙂

Läs också mina andra färska blogginlägg:

Helena-Reet: De senaste två veckorna har vi aktivt arbetat med hemmet eller snarare hemmen + ANNAT ATT BERÄTTA!
Helena-Reet: Nedmontering av utställningen ”Häxköket i vårt hem” på Estlands nationalmuseum och LOTTNING AV E&S PRODUKTER bland besökarna!
Helena-Reet: 22:e dagen – DET ÄR EN RIKTIGT BRA DAG varje månad!
Helena-Reet: Vaccination av barnen, besök i ett TV-torn, restaurang i Pirita, Jõekääru gård i Kuusalu för öringsfiske och annat intressant!
Helena-Reet: Vårt liv på landet eller Kardashians på estniskt sätt … eller vad som helst + Recept: Kryddiga nötköttstrimlor på asiatiskt sätt i en kryddig sås
Helena-Reet: 4 födelsedagar (STORT FOTOGALLERI!)
Helena-Reet: Det tredje vaccinet mot fästingar och planer för denna dag
Helena-Reet: Besök på Nationalmuseet i Tartu, män som rakar sig skalliga + bekännelse: Ja, jag har en ny man!
Helena-Reet: Byns midsommareld, det andra Corona vaccinet, trädgårdsarbete och en trevlig lördagskväll på restaurang Legends Diner i Keila + FOTON!
Helena-Reet: Vassleprotein och en fredlig start på dagen, en ny åkgräsklippare, Invanka-set och även om denna dag …
Helena-Reet: Sommar!!! Vår helg + STORT FOTOGALLERI!
Helena-Reet: Hygge-morgon, lite reklam för våra E & S-hit produkter, badminton och denna dag som ett STOR FOTOGALLERI!
Helena-Reet: Målningen ”Barndom” inspirerad av trädgården, ytterligare en kundutlottning, en inlösbar gåva, bekväma rekreationsområden vid statens skogsvårdscentrum och veckans stora evenemang! + STORT BILDGALLERI OM ALLT DETTA!

High quality & nature friendly luxury cosmetics from Scandinavia - ElishevaShoshana.com

Copyright © NordenBladet 2008-2022 All Rights Reserved.
Skandinaviska / Nordiska nyheter och information på svenska.
Scandinavian / Nordic news and info in Swedish.