NordenBladet — Räddningstjänst samt polis larmades vid 14.20-tiden till sjön Glåpen utanför Surahammar med anledning av en drunkningsolycka. 
En pojke anträffades av räddningspersonal och hjärt- och lungräddning genomfördes på platsen. Pojken avtransporterades med ambulans till sjukhus. 
Polisen misstänker inget brott i samband med händelsen. Skadeläget för pojken är i nuläget okänt för polisen.

Pojke till sjukhus efter drunkningsolycka, Surahammar

Källa: Polisen.se